نوآوري نوآوري

بهترين مقالات ان ال پي

از تفكر سنتي به تفكر نوآورانه

مردم اغلب خلاق و تفكر انتقادي را متفاوت از تفكر روزمره مي دانند.

در عوض شما بايد از كادر خارج شويد و تفكر را به صورت يك كل و يك فعاليت مغزي يكپارچه ببينيد.

تفكر نوآورانه اوج استفاده از قابليت تفكر است و تفكر عادتي حداقل استفاده از قوه تفكر مي باشد.

از تفكر نوآورانه به تفكر مگانوآورانه

اين شكلي از تفكر است كه يك نوآوري منجر به ميليون ها تغيير ديگر مي شود; و يك انتقال، منجر به ميليون ها انتقال مي گردد.

مانند نوآوري هاييي از قبيل چرخ، تلفن، تلگراف و كامپيوتر.....

براي خواندن ادامه مطلب روي لينك زير كليك كنيد.

از تفكر سنتي به تفكر نوآورانه


برچسب:
امتیاز:
بازدید: 12
+ نوشته شده: 1396/4/7 ساعت: ۱۵ توسط:nlp :

خلاقيت با ان.ال.پي NLP

چرا نيروي خلاق در زندگي شما احتمالا فعال نبوده، در حالي كه در كودكي از اين خلاقيت برخوردار بوديد؟

توجه به خلاقيت طبيعي شما

در جريان يك بررسي معلوم شد كودكان در كودكستان ها در سطح نوابغ فكر مي كنند; در حاليكه 5 سال بعد شمارشان به 50% كاهش مي يابد.

مسئله جنبه ژنتيكي ندارد، در واقع در اين فاصله تغيير چشمگيري در مغز اشخاص ايجاد نمي شود; به احتمال بيشتر، آموزش بيش از اندازه علت اين موضوع است.

نظام آموزش ما به بحران انديشي بچه ها توجه دارد;; و اين البته مهارت مهمي است،; بدون اين مهارت گرفتار درهم برهمي مي شويم،; اما اگر فقط توانائي انديشه در حالت بحران را داشته باشيم كاري صورت نمي گيرد.

خلاقيت تا جايي كه من مي دانم شامل هر انديشه اي است كه به نتيجه منجر مي شود.

خلاقيت لزوما به معناي خلق يك سمفوني يا ترانه سرايي نيست.

نوشتن يك مقاله يا انشاء در مدرسه نوعي خلاقيت است.

يافتن راهي براي برقراري ارتباط با كودكتان يك اقدام خلاقانه است.

براي خواندن كامل اين مطلب روي لينك زير كليك كنيد.

خلاقيت با ان.ال.پي NLP


برچسب:
امتیاز:
بازدید: 11
+ نوشته شده: 1396/4/4 ساعت: ۱۵ توسط:nlp :

پرورش نوآوري - قسمت دوم

پرورش نوآوري - قسمت دوم

قسمت اول اين مقاله (مهارت نوآوريتان را پرورش دهيد) را مطالعه كنيد

در ادامه مقاله مي رسيم به نوآوري ابزاري

نوآوري ابزاري:
  •  عرضه و پيدايش ابزارهاي جديد (كامپيوتر جديد، گوشي جديد)
  •  ارائه روش ها، تكنيك ها و قوانين عملكردي

مردم ابزارهاي جديدي اختراع و توليد مي كنند و سپس آنها را به ديگران مي فروشند.

افراد جامعه و جامعه به ابزارهاي جديد براي بدست آوردن نتايج جديد نياز دارند.

مثال:

يك ماشين جديد با آپشن هاي جديد براي تسهيلات نياز افراد و سفري امن تر و آسوده تر.

ابزارهايي كه به جامعه داده مي شوند و توسط جامعه پذيرفته مي شوند; مانند اين است كه نوآوري به توان ۳ را بفروشيم.

مرحله ابزاري بالاتر از مرحله ارتباطي قرار دارد، مادي است، قابل لمس و قابل ديدن!

اين نوآوري در عرضه ابزار و دستگاه هاي جديد به مردم است.

براي خواندن ادامه مطلب روي لينك زير كليك كنيد.

پرورش نوآوري - مهارت نوآوري ( قسمت دوم )


برچسب:
امتیاز:
بازدید: 35
+ نوشته شده: 1396/3/7 ساعت: ۱۶ توسط:nlp :

مهارت نوآوري تان را پرورش دهيد

مهارت نوآوري تان را پرورش دهيد 

 

ذهن ورزيده مانند جسم ورزيده بهتر واكنش نشان مي دهد، بهتر عمل مي كند و مدت طولاني تري هشيار است.

ويژگي اصلي نوآوري، انتقال تازگي از فرد به گروه و اجتماع است.

نوشناسي، علم شناخت تازگي اظهار مي دارد كه در همه چيز(طبيعت، جهان، زندگي، تاريخ، آموزش و ...) پنج سطح جهاني قابل حصول وجود دارد.

اين سطوح عبارتند از:
  •  سطح وجودي

    شياء بايد وجود داشته باشند يا به وجود بيايند تا اثر و اتفاقي بر آنها حادث شود

  • سطح ارتباطي

وقتي شيئي به وجود آمد، در ارتباط با بقيه موجودات و اتفاقات قرار مي گيرد.

  • سطح ابزاري

    از بين تمام ارتباطاتي كه يك شيئ در سطح ارتباطي ممكن است داشته باشد، ارتباطات ابزاري اش از بيشترين اهميت  برخوردارند در اين مرحله است كه خلق اشياء و ابزار اتفاق مي افتد.

  •  سطح منطبق سازي

اين اشياء و ابزار بايد به طور صحيح و مناسبي به مردم معرفي شوند تا به بهترين نحو بتوانند مورد استفاده قرار گيرند.

  • سطح نوآورانه

هر چيزي كه به جامعه داده مي شود و بوسيله جامعه پذيرفته شود، يك نوآوري محسوب مي شود; و باعث مي شود كه  اشياء، ويژگي ها و فرايندهاي جديد و تازه اي به وجود آيند.

براي خواندن ادامه مطلب روي لينك زير كليك كنيد.

مهارت نوآوري تان را پرورش دهيد 


برچسب:
امتیاز:
بازدید: 10
+ نوشته شده: 1396/3/1 ساعت: ۱۱ توسط:nlp :